Účast na prevenci rakoviny střeva stoupla u ZPMV o 66 pct.

O 66 procent stoupla účast klientů Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra (ZPMV) na preventivním vyšetření rakoviny tlustého střeva a konečníku. ČTK to řekla mluvčí největší zaměstnanecké pojišťovny s 1,2 milionu klientů Hana Kadečková.

V prvním čtvrtletí 2014 absolvovalo test na zjištění krve ve stolici 13.697 pojištěnců, loni ve stejném období 8248. V lednu spustilo ministerstvo zdravotnictví projekt adresného zvaní na tři screeningy, zapojilo se všech sedm zdravotních pojišťoven.

Z dat ZPMV také vyplývá, že ženy začaly ve větší míře chodit na preventivní vyšetření ke gynekologovi. Počet preventivní gynekologických prohlídek stoupl v prvním čtvrtletí meziročně o 37 procent. Loni ji za první tři měsíce roku absolvovalo 25.387 žen, letos 34.804. Počet mamografických vyšetření stoupl letos ve stejném období o sedm procent proti loňsku, absolvovalo ho 8299 klientek pojišťovny.
Ředitel ZPMV Jaromír Gajdáček je přesvědčen, že růst zájmu o vyšetření je důsledkem několikaleté kampaně s názvem Zdraví jako vášeň, která propaguje zdravý životní styl a prevenci. Letos ji umocnila celoplošná akce adresného zvaní. „Je dobře, že existuje více cest, jak občany trochu přimět k přemýšlení o jejich zdraví a péči o něj a že naši klienti význam prevence již dobře chápou,“ uvedl.
Podle Kadečkové oslovila od počátku roku ZPMV dopisem téměř 200.000 klientů, kteří mají na tuto prevenci nárok z veřejného zdravotního pojištění, ale v posledních třech letech na ní nebyli.
„Někteří lidé se stále ještě zbytečně obávají. Například vyšetření na stopy krve ve stolici není složité ani bolestivé. Jen si doma odeberete vzorek a odnesete svému praktickému lékaři,“ poznamenal Gajdáček.
Cílem celonárodní akce je zvýšit účast ve třech programech z průměrných 23 procent na 55 procent a odhalit zhoubná onemocnění v samém počátku, kdy jsou bez následků vyléčitelná. Celkem má být osloveno 1,85 milionu pojištěnců, v opakovaném zvaní může být rozesláno až 3,5 milionu dopisů. Dopisy a osvětovou kampaň platí ministerstvo z evropských peněz, náklady na vyšetření hradí pojišťovny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.