Děčín: Speciální škola má novou zahradu

Speciální základní škola a Speciální mateřská škola Děčín vybudovaly novou školní zahradu u své hlavní budovy na Teplické ulici a přilehlé budovy pracoviště U Zámečku.

Děčín – Žáci 1. až 9. ročníku ZŠ Praktické tak získali venkovní prostory pro zpestření výuky, praktické vzdělávání i upevňování vzájemných vztahů mezi sebou i pedagogy. Oživení zahradních prostor speciální školy podpořila Nadace ČEZ částkou 240 tisíc korun.

Děčínská speciální mateřská a speciální základní škola vzdělává na čtyřech pracovištích děti s kompletním spektrem mentální retardace, sociálním znevýhodněním nebo žáky vyžadující jinou speciální péči. Hlavní budova v ulici Teplická i sousedící pracoviště U Zámečku leží na pozemcích, které dosud škola plnohodnotně nevyužívala. „U Zámečku fungujeme od roku 2010 a od počátku jsme věděli, že by byla škoda zdejší venkovní prostory nevyužívat. Po nájezdu divokých prasat byl navíc pozemek fakticky zničen a jeho využívání bylo nemožné. Díky nadačnímu příspěvku jsme konečně mohli provést terénní úpravy, vybudovat altány, arboretum se základními druhy dřevin a bylin i pískoviště pro menší děti. Pro výuku pracovních činností poslouží také nový skleník a vyvýšené záhony,“ sdělil ředitel SZŠ a SMŠ Děčín Roman Stružinský.

Ve vybudovaných altánech se žáci 1. – 9. ročníku ZŠ Praktické dočkají ozvláštnění vyučování v podobě venkovní výuky. Arboretum, skleník a záhony zase posílí jejich vztah k přírodě i skupinové práci při pracovních činnostech. Odpočinková část s pískovištěm poslouží mimo jiné k aktivnímu trávení volného času a relaxaci.

Realizaci projektu Živá školní zahrada podpořila Nadace ČEZ prostřednictvím grantového řízení Podpora regionů, které je zaměřeno na rozvoj veřejně prospěšných projektů.

„Uvědomujeme si, že pobyt venku má pro mentálně postižené děti i žáky ze sociálně znevýhodněných skupin kromě jiného i významné terapeutické účinky a jsme rádi, že děčínská škola ho teď svým žákům může nabídnout. Práce na zahradě rovněž umožňuje pravidelná setkávání a navazování nových vztahů, jež mohou být prevencí rizikových způsobů chování,“ řekla Michaela Žemličková, ředitelka Nadace ČEZ.

Před realizací projektu neměla ani jedna z budov školy zahrady, které by byly vhodné pro výuku a setkávání žáků. Zahrada u budovy Zámeček byla navíc poničena divokými prasaty. Zařízením zahrad z projektu se velmi usnadnila výuka nejen pracovních činností. Praktické činnosti jsou pro děti s mentálním postižením velmi potřebné a mají terapeutický význam. Živá školní zahrada bude využívána ve všech ročních obdobích.

Děčínský deník
http://www.decinsky.denik.cz/

(Visited 2 times, 1 visits today)

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.