Linka 112 oslaví svůj den

V životě může přijít situace, kdy člověk musí zavolat na tísňovou linku. Čísla 150, 155 a 158 jsou všeobecně známá, lidé ale často nevědí, k čemu je linka 112. Na ni se volá, když je třeba pomoci hasičů a v případě rozsáhlejších mimořádných událostí, kdy je nutná spolupráce více záchranných složek. Tísňovou linku 112 je vhodné využívat i v případě, kdy si postižený není jist, která složka by mu měla poskytnout pomoc.

Příbramsko – Linka 112 slaví už pošesté svůj den, který vychází na 11. února, což bude v neděli. První ostrý provoz telefonního centra 112 v České republice byl zahájen 20. dubna 2004 v Praze a od roku 2005 funguje ve všech čtrnácti krajích. Každý rok přijme telefonní centrum tísňového volání ve Středočeském kraji více než půl milionu hovorů, každý operátor pak odbaví tísňový hovor v intervalu 3,5 minuty.

Příjem hovorů jednotného evropského čísla tísňového volání 112 zajišťuje Hasičský záchranný sbor prostřednictvím krajských operačních středisek. V případě výpadku nebo přetížení jednoho telefonního centra automaticky přesměruje příjem tísňových hovorů na ostatní, aby byly stále zajištěny služby pro veřejnost.

Všechna telefonní centra pracují s jednotným programovým vybavením, totožnými elektronickými mapami a jsou schopna využít přibližnou lokalizaci volajícího dle polohy telefonního přístroje, ze kterého na tísňovou linku volá.

Odbavit hovor jsou školení operátoři schopni jak v českém, tak anglickém a německém jazyce, případně i v polštině nebo ruštině. Důležité jsou informace, na které se volajícího při ohlašování mimořádné události bude operátor ptát, proto je vhodné rozhlédnout se a přesně popsat: Kde se to stalo, co se stalo a kolik osob potřebuje pomoc. Na základě získaných informací pak jsou vyslány ty správné jednotky složek IZS a prostředky na správné místo události v co nejkratším čase.

ŠÁRKA SPÁČILOVÁ
Příbramský deník
http://www.pribramsky.denik.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.