Školí zástupce neziskovek

ilustrační foto: thiquinho / sxc.hu

Neziskové organizace dlouhodobě bojují s nedostatkem peněz. Některé z nich se rozhodly stát se viditelnějšími, zlepšit marketing. Třeba jak správně natočit video nebo napsat tiskovou zprávu a dokázat lépe zaujmout, v tom je v Olomouci školili profesionálové z řad mluvčích i redaktorů. Záštitu nad workshopem převzala Česká televize.

Monika FLEISCHMANNOVÁ, redaktorka
Workshop o tom, jak udělat správně PR a marketing, jak umět dát o sobě vědět. Získat pak podporovatele, dárce nebo sponzora je daleko snazší.

Stát, respektive kraje si platí v podstatě neziskové organizace za potřebné a hlavně objednané sociální služby.

redaktorka
Mezi 20 zástupci neziskových organizací napříč Olomouckým krajem byl i Tomáš Helísek z TyfloCentra pro nevidomé. O pozornost médií usiluje denně. Základem je pro něj dobrá tisková zpráva.

Tomáš HELÍSEK, PR a media, TyfloCentrum Olomouc
Aby nenudila hlavně, to si myslím, že je hrozně důležité, aby zaujala a aby donutila toho novináře vlastně na to reagovat nebo si to přečíst hlavně.

redaktorka
Třeba olomoucké P-centrum hospodaří s ročním rozpočtem přes 10 milionů korun. Většinou jde o veřejné prostředky od města a kraje. Jenže částka nestačí. Organizace funguje od 90. let a vyhledává ji stále více lidí. Pronajmout si tak museli další prostory.

Veronika JUREČKOVÁ, výkonná ředitelka, P-centrum, Olomouc
Tady jsme v jedné z našich nových místností, která slouží dětem pro doučování. Tady doučujeme děti, který mají potíže se školou, hrozí jim, že by třeba ze školy mohly vypadnout.

redaktorka
Vloni pomohli 160 rodinám s dětmi. Více než 200 lidí se tady léčilo se závislostí. Protože P-centru chybí kromě financí i zaměstnanci, 50 klientů museli v loňském roce odmítnout.

Veronika JUREČKOVÁ, výkonná ředitelka, P-centrum, Olomouc
My umíme mluvit tím sociálním jazykem, ale je pro nás důležité, aby lidi věděli, co děláme, proč to děláme, proč je to důležité, aby tomu rozuměli a pak třeba byli i ochotni na tom spolupracovat s náma, buď jako dobrovolníci, anebo finančně nám pomohli.

redaktorka
Česká televize podporuje neziskové organizace několik let. Jednou z forem jsou i tyto workshopy. Z Prahy a ze Středočeského kraje se poprvé přesunuly do regionu. Z Olomouce zamíří školitelé do Ostravy.

Monika Fleischmannová, Česká televize.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.