Nevidomé do bank navádí majáčky, pomáhají i ozvučené bankomaty

Zaplatit přes internetové bankovnictví třeba složenku za elektřinu nebo stejnou věc vyřídit v bance u přepážky. Pro většinu z nás naprostá samozřejmost. Tedy pokud nejste nevidomý nebo slabozrací. A takových lidí je v Česku podle odhadů až 100000. Co dělají banky pro to, aby jim vyšli vstříc?

 Prima FTV reportáž
Nevidomý pan Jiří zvládne poslat platbu po internetu přes mobil nebo počítač během pouhé minuty. Jediný rozdíl od zdravého člověka? Dokáže to i s černou vypnutou obrazovkou.

pan Jiří, nevidomý
Když zadávám heslo, tak ho nikdo neví, protože to hlásí hvězdičky.

Luboš KRAPKA, Nadační fond Mathilda
Nevidomý pokud používá výpočetní techniku, tak je schopen dneska si sám udělat veškeré služby, které jdou udělat po internetu, sám.

redaktorka
Jenže podle nejnovějšího průzkumu jich běžně tuto zdánlivě jednoduchou věc dělá pouze pětina.

Robert ŠTĚRBA, autor výzkumu, Nadační fond Friendly Vox
Je tady poměrně velká skupina asi šedesáti tisíc lidí, kteří by rádi, ale nemají jak.

redaktorka
Důvodem má být podle studie často cena techniky, stáří lidí nebo uživatelsky nepřátelská bankovnictví. Banky jsou ale přesvědčené, že pro svoje nevidomé klienty v Česku dělají dost. Například instalují ozvučené bankomaty.

Patrik MADLE, tiskový mluvčí ČSOB
Některé z našich poboček mají takzvané navigační majáčky. Což znamená, že vlastně nevidomí, když je v určité blízkosti, té budovy té pobočky, tak vlastně ten majáček ho dokáže navigovat přímo až k tomu hlavnímu vchodu.

Jana KARASOVÁ, tisková mluvčí Air Bank
V nedávné době jsem i na základě přání našich klientů upravili internetové bankovnictví i webové stránky, tak aby si klienti mohli text na obrazovce libovolně zvětšit do velikosti pro kterou jim bude ten text přijatelný.

Pavel VLČEK, tiskový mluvčí MBank
Co se týče internetového bankovnictví, tak tam stačí mít speciální čtečku, která umožní se v tom internetovém bankovnictví vyznat. Co se týče mobilní aplikace, tak tam uvažujeme o tom, že bychom tímto směrem se posunuli.

redaktorka
V Brně zároveň v tuto chvíli vzniká jednoduchá internetová aplikace, kterou budou moci univerzálně využívat klienti všech bank bez rozdílu.

Patrik NACHER, zakladatel webu bankovnipoplatky.com, poslanec
Tohlec to je další z cest, jak vyvíjet a jak modernizovat internetové bankovnictví, tak aby to bylo, aby to bylo jak se říká /nesrozumitelné/ pro lidi se zrakovým postižením.

redaktorka
Projekt je ale nákladný a zatím chybí peníze.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.