Zavolat na krajský úřad mohou nově i lidé, kteří neslyší. Ať už vůbec, nebo jen velmi špatně. Ve středu o tom informovala Helena Frintová ze sekretariátu hejtmanky. Plnohodnotnou domluvu zprostředkuje lidem komunikujícím v češtině simultánní přepis řeči volaného.
Střední Čechy – V rámci pilotního projetu je v pracovních dnech mezi devátou dopolední a šestou večer dostupný prostřednictvím webu Středočeského kraje (a pomůže i přímý proklik z úvodní stránky webu krajského úřadu znázorněný modro-bílým piktogramem se symbolem sluchátka a textu). Uživatel jednoduše vyplní své telefonní číslo a systém se už automaticky postará o vše ostatní. Sám mu okamžitě zavolá – a operátor infolinky pak zájemce přepojí na konkrétního pracovníka úřadu.
POMOC I PRO CIZINCE
Podle předpokladů může nová služba posloužit různým volajícím, kteří sami hovoří, ale nemají možnost slyšet odpovědi: lidem, kteří ztratili sluch v důsledku nemoci, přišli o něj po úrazu, ale i seniorům, jejichž sluchové schopnosti se zhoršily s věkem. „Může být cennou podporou také pro cizince, kteří při osobním kontaktu bez problémů komunikují v češtině, ale při telefonování obtížně rozumějí řeči volaného,“ řekla Frintová. Všem pomůže písemná forma zprostředkovávaná on-line, v reálném čase a doslovně.
MILAN HOLAKOVSKÝ
Berounský deník
http://www.berounsky.denik.cz/
Přidejte odpověď