Čachry s převody aut na průkaz ZTP končí, ojetá auta zdraží až o deset tisíc

ilustrační foto: Flickr.com

Je konec obcházení zákona při platbě ekologické daně za starší vozy, na němž se účastnili i někteří hendikepovaní. Někteří vlastníci ojetých aut totiž používali fintu, kdy nejprve vůz napsali na majitele průkazu ZTP. Ti totiž tzv. ekodaň platit nemusejí. A po nich ani další majitel. Novela zákona však s tím teď skoncovala.

 

Přepsat auto na držitele ZTP a potom zpět na sebe. V tom trik spočíval. Pro mnohé držitele průkazu ZTP z toho byl i celkem dobrý byznys. Možnost přepisu za přivýdělek nabízeli i na Internetu.

zdroj z internetu: citace – Kámoš nabízí možnost přepisu přes ZTP. Poplatek by byl jeden až tři tisíce, podle euronormy.

Matyáš VITÍK, mluvčí Ministerstva životního prostředí:“Byly případy, kdy jeden držitel průkazu ZTP měl na sebe napsáno několik desítek stovek aut. To asi není úplně normální stav.“

Ochotný invalida, babička nebo známý. Hlavně s kartou ZTP. Ti všichni vám mohli pomoci zbavit se platby ekodaně za starší auto. Často za provizi řádově tisíc až několika tisíc korun. To už teď nepůjde. Pro mnohé podnikavce mající průkaz ZTP tak končí tučné přivýdělky.

Matyáš VITÍK, mluvčí Ministerstva životního prostředí:“Držitel průkazu ZTP je i nadále osvobozen od poplatku, ale ti, kteří auto kupují od něho, to znamená ti druhý, třetí, čtvrtí v pořadí, musí tento poplatek zaplatit.“

Tereza KRÁLOVÁ, mluvčí pražského magistrátu:“Nově je tam uveden i důvod v technickém průkazu, proč k tomu osvobození došlo.“

Novela má tak dopad hlavně na zájemce o starší auto. Pokud chcete jen malé vozítko na nákupy nebo svezení do práce, sáhli byste nejspíš po levném ojetém. Takových inzerátů na stará auta jsou po internetu tisíce. Bez zaplacené ekodaně je nikdo nechce. Cena například tohoto auta je 19 tisíc, jenže musíte přičíst i ekodaň, ve finále zaplatíte 29 tisíc korun. Například u auta do roku výroby 1994 je ekodaň dokonce 10 tisíc a to je třeba polovina ceny auta. Pokud už není poplatek uhrazený, auto se stává téměř neprodejné.

Stanislav DVOŘÁK, mluvčí autobazaru:“Část těchhle těch vozů již slouží přímo pro náhradní díly a ani se nevyplatí je již přihlašovat a provozovat.

Martin HOLEK, redaktor:“Možná je novela začátek konce starých ojetin v Česku. Neprodejná auta bude totiž nakonec pro majitele opravdu jednodušší prostě rozebrat nebo sešrotovat.

s využitím reportáže televize Nova zaznamenala invArena.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.