TV Nova
Na čerstvě otevřené nádraží Bubny si stěžuje Národní rada osob se zdravotním postižením. Lidé se zrakovým postižením tam mohou mít problémy s orientací. Správa železnic sice slibuje zlepšení, ale kdo úpravy provede, zatím není jasné.
Jonáš Kříž, redaktor Ze zákona musí požadavky na bezbariérovost splňovat každá nová či nově zrekonstruovaná veřejná budova. U nádraží Bubny jsou podle zrakově postižených nedostatky. Problémem jsou podle rady například tzv. vodící linie pro nevidomé. Jejich napojení od stanice metra Vltavská tady úplně chybí.
Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Je to zvláštní dlažba, která má v sobě několik drážek. Nevidomá osoba svoji slepeckou hůl vloží do té drážky a ta jej vede přesně k danému cíli.
Martin Kozák, ředitel, Dopravní a energetický stavební úřad Součástí toho projektu výstavby nebyla část toho veřejného prostoru od stanice metra k tomu prostoru nádraží. Umělá vodící linie je prostě přerušena a ti nevidomí nebo slabozrací, kteří přicházejí od toho metra na nádraží, tam mají 5 metrů, kdy vlastně nejsou vedeni.
Jonáš Kříž, redaktor Nádraží je zatím ve zkušebním provozu. Nejde prý ale o jediný problém.
Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Pak jsou tam ještě některé ty vodicí linie a jakoby úplně ne úplně dodělané. Akustický signál pro nevidomé je skrytý za stropními podhledy a nefunguje dobře.
Martin Kozák, ředitel, Dopravní a energetický stavební úřad Ve vztahu ke schodišti na terase vytýkají, že je tam nízký profil toho schodiště. Vyšší osoby mohou do něj narazit hlavou.
Jonáš Kříž, redaktor Správa železnic slibuje nápravu.
Dušan Gavenda, mluvčí, Správa železnic Dnes se uskutečnilo jednání, kde byly jednotlivé podněty prodiskutovány. A domluvili jsme se na dalším postupu.
Jonáš Kříž, redaktor Otázka zůstává, kdo úpravu u metra provede.
Dušan Gavenda, mluvčí, Správa železnic Správa železnic není investorem úprav u stanice Vltavská, ale podle našich informací vodící pás v blízké době doplní hlavní město Praha v rámci dokončování okolí během zkušebního provozu.
Vít Hofman, mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy Jedná se o stavbu, jejíž výhradním investorem je Správa železnic. Opravdu se musíte obrátit na Správu železnic, která řeší bezbariérovost celého projektu, včetně okolí.
Jonáš Kříž, redaktor Zdravotně postižení našli problém i u dalších pražských staveb. Terčem kritiky rady se stalo i sofijské náměstí v Modřanech, jehož revitalizace vyšla na zhruba 50 000 000 Kč. Vadilo tu nedodržení sklonů chodníků i nezabezpečené hrany. Kolaudace byla po otevření zrušena a došlo na ně až po několika letech. Úpravy vyšly na více než dva miliony.
televize Nova
Přidejte odpověď