Zájem o zájezdy po konci letních prázdnin neutuchá

ilustrační foto: Flickr.com

ČT 1

Prázdniny končí, zájem o zahraniční dovolené ale podle cestovních kanceláří výrazně neklesá. Rodiče s dětmi ve školním věku teď vystřídají třeba senioři. Jak uvádějí prodejci zájezdů, za pět let přibylo klientů ve věku nad 65 let o třetinu. I kvůli stárnutí populace.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT Jiřině Frolíkové z Prahy je 91. Léto bez řeckých ostrovů si ale neumí představit, k moři jezdí sama, teď odlétá na Korfu.

Jiřina Frolíková, turistka Vždycky mě něco naláká. Jakmile odevzdáme ten velký kufr, tak je člověk svobodný a stačí jenom dávat pozor, aby mi to neuletělo.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT Zhruba každý pátý obyvatel Česka je starší 65 let. Zvyšuje se i jejich podíl mezi klienty cestovních kanceláří.

Simona Fischerová, mluvčí CK Blue Style Podíl seniorů mezi klienty naší cestovní kanceláře stoupl mezi lety 2019 a 2025 o 33,6 %. Rostl také podíl multigeneračních dovolených, tady stoupl podíl o rovných 22 %.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT I s takovou dovolenou má Jiřina Frolíková zkušenost.

Simona Fischerová, mluvčí CK Blue Style To jezdím s rodinou na čtyřgenerační zájezdy s malými mrňaty. Rakouské Alpy, italské Alpy. Oni jezdí do hor a já vařím polévku doma.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT Do zahraničí jezdí nejen víc seniorů, ale i osob se zdravotním handicapem. Potvrzují to na letišti v Praze, kde funguje asistenční služba.

Viliam Petrbok ‚manažer asistenční služby), Odbavujeme v průměru přes 200 asistencí denně. Někdy se ty počty blíží až ke 300.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT Asistence je zdarma a cestující o ni požádá při koupi letenky nebo zájezdu. Stejně jako Jan Strnad s manželkou Jaroslavou, kteří letí do Řecka na Krétu.

Jaroslava Strnadová, turistka Jsme si objednávali dovolenou už někdy v únoru, abysme si zajistili hotel, který je vhodný pro tělesně postižené. A hned jsem se tam ptala na asistenční službu.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT Jan Strnad byl kdysi námořníkem, a i když se po autohavárii špatně pohybuje, k moři se chce vracet.

Petr Bělaška, asistent, Letiště Praha V průběhu dvanáctihodinové směny míváme tak 6–10 asistencí.

Jiří Hannich, mluvčí, Letiště Praha Cestující mají možnost si tuto službu objednat i přímo u nás. Na letišti po celém letišti je k dispozici 20 kontaktních míst.

Hana Vorlíčková, redaktorka ČT Během roku se o klienty stará víc než stovka asistentů. Jejich služby využívají Češi a cizinci zhruba půl napůl.

Česká televize

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.