
Jak vyřešit specifické potřeby komunikace s hendikepovanými lidmi a se seniory? Pomoci v tom může například nové informační centrum na úřadu práce i další opatření. Především o této problematice jednali představitelé kraje se zástupci krajské pobočky Úřadu práce České republiky v Karlových Varech.
Karlovy Vary – Schůzku inicioval náměstek hejtmanky Petr Kubis na podnět předsedkyně Národní rady osob se zdravotním postižením Karlovarského kraje Jitky Líkařové. Důvod? Nejenže hendikepovaní a senioři mají sníženou schopnost orientace na úřadu, ale mnohdy ani nevědí, jakým způsobem si zažádat o potřebné dávky.
„Jak mne informovala ředitelka krajské pobočky úřadu práce, od 9. července u nich začalo fungovat nové informační centrum, které má pomáhat osobám se zdravotním postižením a seniorům s orientací na úřadě a především pak s vyřizováním žádostí o příspěvky a dávky. Pro rychlejší a pohodlnější odbavování klientů je rovněž možné objednat se na určitý termín prostřednictvím on-line systému,“ uvedl Kubis.
V případě obecných dotazů se lidé podle Kubise mohou obracet také na call centrum, kde jim vyškolení pracovníci poskytnou veškeré potřebné informace.
„Rád bych poděkoval vedení úřadu práce za to, že se těmito problémy zabývalo a v krátkém čase učinilo veškeré potřebné kroky. Velice si jejich otevřeného a vstřícného přístupu vážím. Věřím, že lidé budou s novinkami spokojeni,“ podotkl náměstek.
Realizací těchto opatření se tak postupně daří naplňovat principy rovných příležitostí v Karlovarském kraji. „Prvním krokem bylo přeložení provozu oddělení příspěvku na péči a dávek osob se zdravotním postižením z původního pracoviště ve Svahové ulici do vhodnějších prostor v Závodní ulici. K tomu došlo na základě podnětu Karlovarského kraje a Národní rady osob se zdravotním postižením Karlovarského kraje vloni na podzim,“ dodal Kubis.
Chebský deník
http://chebsky.denik.cz/
Přidejte odpověď