Záchrance by lidé neměli psát emaily, ale hned volat 155

ilustrační foto: jppi MorgueFile

NOVA

V případě zranění či jiné akutní situace mají lidé okamžitě volat linku 155, ale záchranáři se čím dál častěji setkávají s tím, že jim lidé oznamují zdravotní potíže emaily, esemeskami nebo přes sociální sítě, jenže to je zdlouhavý způsob a hrozí, že záchranáři nedorazí včas.

Nedávno přišel záchranné službě Zlínského kraje na sociální sítích zpráva od ženy, že má potíže po předávkování léky. Stěžovala si na špatné dýchání a bolesti. Jenže takový způsob kontaktu není nejrychlejší. Přitom podobných oznámení přes sociální sítě nebo emaily přibývá.

Gabriela Netopilová Sluštíková, mluvčí, ZZS Zlínského kraje
——————–
Například kamarád si zlomil nohu, co mají s tím člověkem dělat? Nebo přišel mail, že dotyčná našla na zemi ležícího muže.

Jana Poštová, mluvčí pražské záchranné služby
——————–
Pán psal přes kontaktní formulář, že jeho partnerka má vysokou teplotu a že nás prosí, abychom je kontaktovali a případně poslali sanitku.

redaktor
——————–
Zatímco po kontaktování linky 155 vyrazí na místo okamžitě první dostupná sanitka, při kontaktování například emailem se pomoci nemusíte dočkat i několik dní. Jakákoliv prodleva znamená vážnější následky i ohrožení života.

Bořek Bulíček, ředitel záchranné služby Trans Hospital
——————–
Přišlo nám do WhatsAppu, že už asi tři dny babička špatně mluví, padá na stranu, a tak babička opravdu měla cévní mozkovou příhodu a s dost velkým postižením.

redaktor
——————–
Komunikační technologie jdou sice kupředu, telefonát na tísňovou linku 155 je ale stále nejrychlejší a jediný správný způsob.

Bořek Bulíček, ředitel záchranné služby Trans Hospital
——————–
Někteří si myslí, že to ještě není ten stav tak závažný, tak prostě napíšou a čekají, co z toho vyleze.

Michael Georgiev, mluvčí ZZS Libereckého kraje
——————–
Pokud lidé mají zdravotní obtíže, tak buď musí navštívit svého obvodního lékaře, anebo vytočit linku 155. To je standardně na sociálních sítích, nejsme nikdo online a není to správný postup.

redaktor
——————–
Profesionální operátor tísňové linky, s nímž se spojíte, mimochodem i přes aplikaci Záchranka vyhodnotí závažnost situace a buď volajícímu poradí správný postup, anebo rovnou vyšle pomoc.

televize Nova.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.