Známky žákům nevadí. A slovní hodnocení také ne

Senátoři v týdnu odmítli, aby žáci v prvních a druhých třídách přestali dostávat známky. Sněmovnou přitom novela, která má hlavně snížit vysoký počet odkladů, prošla koaličními i opozičními hlasy.

Slovní hodnocení by podle předkladatelů přineslo vyšší motivaci a zmírnilo obavy rodičů z neúspěchu jejich dětí po nástupu do základní školy. Česko je jednou z posledních unijních zemí, které škálu od jedničky do pětky na začátku prvního stupně používají./nesrozumitelné/ to nad rámečkem. Napíšete své jméno.

redaktorka ČT Procvičovat psaní, čtení, počítání. Pracují na tom i žáci v pražské Michli.

Vojtěch Koudelka, žák 2. třídy, ZŠ Ohradní Nějaký dvojky a jedničky, hodně mě to motivovalo.

redaktorka ČT Chceš hlavně jedničky?

Vojtěch Koudelka, žák 2. třídy, ZŠ Ohradní Jo. Chci.

redaktorka ČT Podle třídní učitelky jsou pro nejmladší ročníky známky srozumitelnější. Škola, kde učí, je rozdává.

Miroslav Čmelíková, třídní učitelka 2. A, ZŠ Ohradní Známky hodnotím kladně, protože ty děti ty jedničky vidí.

Tereza Šedivá, redaktorka ČT Tato škola ve Středočeském kraji dává žákům od první do třetí třídy už pátým rokem slovní hodnocení, čtvrťákům a páťákům doplňuje text o známky. Druháci dneska rozebírali pokroky ve čtení. Těší se na slovní vysvědčení.

Emma Zavřelová, žákyně 2. tříd, ZŠ a MŠ Hovorčovice Líbí se mi to a v první třídě mi to přečetla máma, v týhle druhý si to budu číst sama.

Tereza Šedivá, redaktorka ČT Vedení školy si zavedený systém chválí.

Barbora Kosinová, zástupkyně ředitelky pro 1. stupeň, ZŠ a MŠ Hovorčovice Můžeme přesně napsat, co se tomu dítěti daří a v čem se může zlepšit, na čem ještě dál může pracovat.

redaktorka ČT Právě detailnější popis toho, na co se víc zaměřit, považují psychologové za jeden z hlavních přínosů.

Václav Mertin, dětský psycholog Něco, co nás čeká, jo? A to si myslím, že je strašně důležitý začít tímto způsobem uvažovat, protože to podporuje učení. Ne, to, jestli /nesrozumitelné/ máte jedničku a co víte? Nevíte nic, jo? Máte pětku, nevíte zase nic?

redaktorka ČT Při případném rušení známek by podle odborníků byla klíčová i příprava samotných pedagogů.

Miroslav Hřebecký, programový ředitel, EDUIn Když se umí správně formulovat formativní hodnocení, tak je nejen motivující, ale je i mnohem konkrétnější z hlediska rozvoje toho dítěte.

redaktorka ČT Téma rozvířilo taky politickou diskuzi. Senátoři se na uplynulé schůzi bodem zabývali zhruba tři hodiny a názory se mezi nimi lišily.

Miloš Vystrčil, předseda Senátu /ODS/ Není to známka, je to slovo, kterým můžete nejvíce ublížit.

Jiří Drahoš, 1. místopředseda Senátu /nestr. za STAN/ Známkování šesti-, sedmiletých dětí nepřináší vlastně žádná pozitiva.

redaktorka ČT Předloha se tak vrací do dolní komory, kdy se k ní poslanci dostanou, není jisté.

Matěj Ondřej Havel, předseda sněmovního výboru pro vzdělání /TOP09/ Myslím si, že Poslanecká sněmovna ale přehlasuje ty senátní návrhy, protože tady to prošlo naprostou většinou.

Zdeněk Kettner, místopředseda sněmovního vvýboru pro vzdělání /SPD/ Je to kompromisní návrh tak, aby prostě všichni byli, když to řeknu, jakoby spokojení.

redaktorka ČT V takovém případě by slovní hodnocení začalo platit postupně od září 2027.

Česká televize

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.