Češi pomáhají lidem v nouzi

Adventní koncerty, Pomozte dětem, Cihla, Konto Bariéry, to je jen zlomek charitativních akcí, které pořádá, anebo podporuje Česká televize.
Letos se Česká televize stala i partnerem 1. ročníku kampaně Srdcerváči. Významné osobnosti a firmy v ní věnovaly nevšední dárky a výtěžek z jejich prodeje pomohl vytvořit místa pro lidi s handicapem.

Pracovnou tohoto grafika je malá chráněná dílna na Plzeňsku. 2 roky zpracovává sklo pískovou technikou. Václav Horský má problém s míchou a ruce už mu tolik neslouží. Aby mohl i nadále pracovat, potřebuje lepší přístroj.

Proto se přihlásil do projektu Srdcerváči. Komise teď rozhodla, podporu si zaslouží. Václav Horský získal 140 tisíc korun, za které by si chtěl koupit nový laser. Ten by mohl rozšířit jeho další podnikání.

Václav HORSKÝ, grafik:“Je to výroba razítek, výroba krabic, gravírování skla.“

Dary dostalo i dalších 9 organizací. 87 tisíc půjde třeba na novou výrobnu těstovin. Od ledna proto do firmy přijmou také nové zaměstnance.

Helena CYRNEROVÁ, jednatelka sociální firmy:“Chceme vytvořit až 10 pracovních míst pro zdravotně znevýhodněné osoby.“

Filip ZOUBEK, projektový manažer, Srdcerváči:“Důležitým kritériem byla především schopnost firmy, správným způsobem využít takovou finanční podporu.“

Za 2 měsíce se Srdcerváčům podařilo získat dohromady přes 350 tisíc korun dražbou nevšedních zážitků, jako byly třeba vstupenky na pořad Stardance. Velký zájem byl o speciální dárky, konkrétně o hokejku Jaromíra Jágra, která se vydražila za 20 tisíc korun. Navíc tým vyjížděl pravidelně po republice a firmám dokazoval, že se nemusí bát zaměstnávat lidi s handicapem.

Hana POTMĚŠILOVÁ, ředitelka, NFOZP:“V České republice máme 1 milion osob se zdravotním postižením. Zhruba 600 tisíc lidí je práceschopných, ale téměř jenom polovina z nich pracuje.“

Díky projektu se navíc ozvali podnikatelé, kteří chtějí pomoci, ale nevěděli, jak na to. Tečku za premiérovým ročníkem Srdcerváčů udělá sobotní koncert. Lea Surovcová, Česká televize.

Češi jsou letos štědří nejenom v adventním čase, ale celý rok. Největší solidaritu pravidelně vzbuzují přírodní pohromy, což znovu ukázaly červnové povodně. Tady je přehled, kolik milionů vybraly jednotlivé humanitární organizace. Nejoblíbenější cestou, jak přispět, zůstávají dárcovské SMS.

Nejdůvěryhodnější sbírkou je už 15. rok projekt Pomozte dětem. Jak zaznělo, spolupořádá ho Česká televize. Celkem rozdělilo Kuře 178 milionů korun a pomohlo tak skoro 180 tisícům dětí po celé zemi.

Mezi oblíbené dobročinné akce spojené s koncem roku patří třeba jídlo zadarmo. Většinou se podává až na Štědrý den, v Plzni ho ale uvařili už dnes. O hektolitr gulášové polévky se odpoledne na tamním náměstí podělili bezdomovci a sociálně slabí.

V Brně se pečou vánočky, pro koho jsou?

Nápad vznikl už před 8 lety v brněnském 13. středisku skautů, kteří pekli v klubovně vánočky pro děti. A protože jim několik kusů zbylo, rozhodli se je věnovat potřebným. A od té doby tak dělají každý rok. Jen klubovnu už museli vyměnit za prostory lépe vybavené cukrárny a vánoček tentokrát nerozdají jen pár, ale hned 130. A na takové velké množství vánoček museli použít například 19 kilo mouky, anebo 100 vajec. Šestici skautů tak dnes čeká ještě hodně dlouhá dobročinná pekařská směna. A v neděli ráno potom za zpěvu koled vánočky ponesou do brněnské Léčebny dlouhodobě nemocných.

podle ČT zaznamenala invArena

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.