Pomáhají najít cestu do života dětem z dětských domovů

ilustrační foto: Flickr.com

Když sto mladých lidí nepracuje, stát to stojí deset milionů korun ročně. Proto se konzultační firma Accenture  zaměřila na spolupráci s Nadací Terezy Maxové dětem.V Bruselu za to vyhrála cenu.

Učí děti z dětských domovů, jak si najít práci. „Děti mají materiálně vše, ale potřebují duševní stimulaci, tu jim tety v dětských domovech mnohdy nedovedou dopřát, proto jsme tu my,“ vysvětluje výkonná ředitelka Accenture Alena Sochorová, proč projekt Accenture Academy uspěl v kategorii Velká firma v historicky první soutěži European CSR Award – celoevropské společenské odpovědnosti.

„My dětem dáváme jen knowhow, ale zjistili jsme, že je to nesmírně důležité – ony totiž nemají návyky z rodiny, kdy táta či máma řeknou, že pokud chtějí v určitém věku na své věci více peněz, tak si je musí vydělat, a ukážou jim, jak si brigádu najít,“ vysvětluje Sochorová.

Jako všechny globální firmy i Accenture navazuje na program, který připravilo mateřské centrum. „Ale můžeme si ho uzpůsobit podle sebe. Naše mateřská firma prostě chce, aby milion ohrožených lidí na světě našlo práci nebo se naučilo podnikat. My jsme se v Česku zaměřili na dětské domovy, na Slovensku zase třeba pomáhají lidem, kteří vyjdou z vězení, aby si našli práci,“ vysvětluje Sochorová.

Firmy a neziskový sektor

Do historicky první celoevropské soutěže společenské odpovědnosti European CSR Award se přihlásilo 30 zemí. Oba vítězové z Česka – firma První chodská jako zástupce malých firem a Accenture jako velká firma – v Bruselu převzali ocenění od zástupců Evropské komise, sdružení CSR Europe a neziskové organizace Business in the Community.

Celkem se do soutěže přihlásilo 749 projektů spolupráce mezi neziskovým sektorem a byznysem z 30 evropských zemí. V Bruselu ocenili všechny národní vítěze, celkem 63 projektů.

Stavební společnost První chodská provádí učně od druhého ročníku školy až do doby tří let po vyučení, nabízí pomoc i s hledáním práce, bydlení a navazování vztahů.

Perspektivy pro mladé lidi Accenture v Česku s Nadací Terezy Maxové učí děti z dětských domovů, jak si hledat práci – od vytvoření průvodního dopisu a životopisu až po telefonáty či osobní schůzky s personalistkami.

V jednom se shodnou všichni odborníci: pokud se nepřičiníme, aby děti z dětských domovů, kterých je v Česku na evropské poměry opravdu hodně, pracovaly, pak na to doplatíme všichni.

redakčně kráceno podle článku Hospodářských novin

 

 

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.