Speciální tablet nově pomáhá v komunikaci s neslyšícími v Nemocnici Podlesí

Domluvit se s neslyšícími pacienty bude pro zdravotníky Nemocnice Podlesí jednodušší

Třinec – Zdravotníkům třinecké Nemocnice Podlesí nově pomáhá při komunikaci s neslyšícími pacienty tablet. Nové vybavení zprostředkovává tlumočení do znakového jazyka on¬line „na dálku“.
Domluvit se s neslyšícími pacienty bude pro zdravotníky nemocnice zase o něco jednodušší. „Pokud se zdravotnický personál setká s pacientem či s příbuznými, kteří mají vadu sluchu anebo vůbec neslyší a zároveň ovládají znakovou řeč, bude se s ním moci rychle a účinně domluvit. Pomocí tabletu může zprostředkovat komunikaci na dálku prostřednictvím online tlumočníka přítomného na obrazovce zařízení,“ vysvětlila manažerka kvality Nemocnice Podlesí Regina Gryczová s tím, že díky novince se sníží komunikační bariéra a odstraní obavy klienta i personálu z možného nepochopení. Projekt, který má usnadnit komunikaci pacientů s personálem zdravotnických zařízení, zahájila před dvěma lety obecně prospěšná společnost Tichý svět a je realizován s podporou České televize, která pro ni uspořádala jeden ze svých Adventních koncertů. Každá nemocnice, která díky tomuto projektu uskuteční významný krok k bezbariérovosti pro skupinu neslyšících pacientů, je označena modrobílou nálepkou s označením „Bezbariérová nemocnice pro neslyšící“. Na ní bude uvedeno místo, kde lze v areálu nemocnice tablet najít. „V naší nemocnici jsme tablet umístili na příjmové oddělení. Bude v případě potřeby k dispozici klientům z lůžkových oddělení a ambulancí nemocnice,“ doplnila Regina Gryczová. Klienti si tablet mohou zarezervovat na určitý den i hodinu.

Když technika dovolí, tak proč toho nevyužít.

O službě Společnost Tichý svět provozuje od roku 2011 on¬line tlumočnickou službu nonstop, která je založena na tlumočení do znakového jazyka „na dálku“. Tlumočník se nachází na jiném místě než klient, takže je možné jeho tlumočení využít i z druhého konce republiky. Podstatou je možnost přenosu znakového jazyka prostřednictvím webkamery a zároveň přenos mluvené řeči prostřednictvím běžného telefonu. Tímto způsobem lze tlumočit jednak osobní rozhovor neslyšícího například s lékařem či zaměstnavatelem, ale lze tlumočit i telefonický hovor či textový dokument. Dále je možné poslat slyšícímu i neslyšícímu člověku vzkaz, zprávu a podobně.

TOMÁŠ MACHÁLEK
http://www.frydeckomistecky.denik.cz/

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.