Obchody směřují vstříc vozíčkářům

foto: puravida / MorgueFile

Podmínky pro tělesně postižené jsou u prodejen i přímo v nich na stále lepší úrovni.

foto: puravida / MorgueFile

Rozšířená místa na parkování jsou už poměrně standardní výbavou, nyní ale přicházejí i další novinky, jako třeba speciálně uzpůsobený nákupní vozík.
Ten do všech svých prodejen postupně instaluje společnost Kaufland. Nákupní vozík je speciálně konstruován a upraven tak, aby se dal jednoduše upnout k invalidnímu vozíku. Svou výškou a tvarem je zároveň přizpůsoben omezeným možnostem dosahu člověka upoutaného na vozík a umožňuje mu pohodlnou manipulaci s nakupovanými potravinami.
„Do jara 2016 bude mít takový vozík každá naše prodejna,“ řekl Michael Šperl, vedoucí oddělení mediálního marketingu a distribuce Kauflandu. Například Globus má bezbariérový přístup do prodejen a také širší a delší parkovací místa (2,8 a 5,1 metru). Za svůj přístup získal nedávno certifikát „Prodejna vstřícná generacím“.
Všechny prodejny má bezbariérové také Lidl. „Pro pohodlný nákup handicapovaných zákazníků je uzpůsobena rozšířená ulička u první pokladny,“ přidává mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Metro

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.