Na páteřních vlakových linkách z Brna by od prosince měli skončit průvodčí  

ČT 1


Na páteřních vlakových linkách z Brna, které provozují České dráhy, by od prosince měli skončit průvodčí. Jejich práci by měli převzít zaměstnanci společnosti Kordis a strojvedoucí, změnu si objednal Jihomoravský kraj.
——————–
Práci průvodčího dělá Petr Glabazňa 10 let. Cestujícím kontroluje a prodává jízdní doklady, anebo pomáhá s vyhledáváním spojů. Od prosince ale může být vše jinak, průvodčí by na nejvytíženějších linkách z Brna do Blanska, Tišnova nebo Hustopečí mohli zmizet.

Anna Marie Janáčková, cestující
——————–
O tom jsem neslyšela pořádně. Vlastně nedokážu si představit, jaký by to měl dopad.

Miroslav Musil, cestující
——————–
No, myslím, že přibudou černí pasažéři.

redaktor ČT
——————–
Pokud by průvodčí skončili na páteřních linkách S2 a S3, práce by po nich převzali revizoři. Revize jízdenek by probíhala podobně jako v Městské hromadné dopravě. Důvody jsou podle vedení Dopravní společnosti Kordis hlavně ekonomické. Předpokládá, že když nebudou muset platit průvodčí Českých drah, z prodeje jízdného jim zbude až o 80 % víc peněz. To je ale krátkozraké, oponují České dráhy.

Vanda Rajnochová, mluvčí Českých drah
——————–
Respektujeme rozhodnutí objednatele o tom, co všechno chce mít zahrnuté ve smlouvě, nicméně bychom v případě těch linek S2, S3 určitě doporučovali, aby byl ten vlakový personál přítomný.

redaktor ČT
——————–
Průvodčí totiž nejen kontrolují, ale taky pomáhají a zachraňují. Jako třeba loni na podzim v Olomouci, kde právě průvodčí dostal po nehodě cestující bezpečně ven z hořícího vlaku.

Petr Glabazňa, průvodčí Českých drah
——————–
V prvé řadě vidí, že jenom kontrolujeme jízdní doklady, ale není to jenom o tom, kontrola a odbavení samozřejmě, ale hlavně ta bezpečnost cestujících jak při nástupu, tak při výstupu, nevidomým pomáháme, nakládáme vozíčkáře.

redaktor ČT
——————–
Pokud přece jen průvodčí z vlaku v okolí Brna zmizí, budou si cestující muset kupovat jízdenky buď na nádražích, nebo v automatech, které budou přímo ve vlacích.

Česká televize

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.