Obchodníkem bez bariér určili handicapovaní Globus

globus

Handicapovaní už po druhé mohli rozhodovat o obchodním řetězci, ve kterém se jim nejlépe nakupuje a zároveň měli možnost upozornit na obtíže, se kterými se při nákupu setkávají.

Letošní ročník vyhrála společnost Globus, která získala nejvíce hladných hodnocení a odsunula tak na druhé místo vítěze z předešlého ročníku společnost Tesco. Handicapovaní hodnotili třeba bezbariérovost obchodů a bezbariérová WC. Nejdůležitější pro postižené je však vstřícný personál, protože někteří postižení si nemohou nakoupit bez pomoci.

Pro vozíčkáře je také důležitý dostatečný prostor mezi regály, mnozí proto navrhovali managementu obchodních řetězců, aby si na vozík sedli a zkusili si sami nakoupit.

Společnost Tesco oslovovala respondenty hlavně svým online prodejem, bohužel tato služba je zatím dostupná jen v Praze a Středočeském kraji. Dobrou zprávou pro všechny, pro které je nákup v obchodě problematický je, že online prodej by v nejbližší době měly spustit i řetězce Interspar a Albert.

Kategorii obchodník bez bariér vyhlásilo na základě průzkumu mezi handicapovanými Konto BARIÉRY v metodické spolupráci se společností Incoma GfK.

„Těší nás, že klienti Konta BARIÉRY mají o tento průzkum zájem. Je z toho vidět, že i nakupování může být pro člověka s postižením problém a zároveň jinde potěšením. O tom, že tito zákazníci jsou pro společnost Globus důležití, víme mnoho let, po které organizujeme společný projekt Auta bez bariér. Vítězství v kategorii Obchodník bez bariér vstřícnost Globusu směrem k lidem s handicapem jen potvrdil,“ uvedla Božena Jirků, ředitelka Konta BARIÉRY.

Jiří Marek
invArena

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.