Konto Bariéry již pošesté zaštiťuje kategorii Banka bez bariér. Pomáhají v tom spolupracovníci – klienti s handicapem. Vozíčkáři a lidé se sluchovým postižením zjišťovali, jak se zaměstnanci bank vypořádají s jejich návštěvou.
Na pomyslný trůn se v roce 2015 vrátila ČSOB. Tu hodnotili letos nejvýše testeři s pohybovým i sluchovým postižením. Chválili si především ochotu zaměstnanců, klidné prostředí pro projednání všech přání i moderní systémy online přepisu mluveného slova. V závěsu za ČSOB pak byly UniCredit Bank a GEMoney Bank.
Stále je na čem pracovat
I když banky na vylepšení svých poboček zapracovaly, stále se najdou takové, které jsou pro člověka na vozíku v podstatě nepřístupné. Stačí tři schůdky nebo těžké dveře – a vozíčkář zůstává před pobočkou. Testeři však ve svých hodnoceních dodávali, že v takovém případě přispěchá zaměstnanec banky a se zdoláním schodů pomůže, dveře otevře, klientovi poradí.
Výtky směřovaly k nedostatku vyhrazených parkovacích míst u poboček nebo k možnosti zaparkovat zde jen v určitých hodinách. Otevírací doba pobočky se tak v reálu pro handicapovaného klienta smrskne pouze na tuto dobu. Z tohoto pohledu se pochvaly dočkaly pobočky, které sídlí v moderních nákupních centrech. U nich je zajištěn dostatečný počet parkovacích míst, stejně jako bezbariérový přístup.
Testující by uvítali například překlad webových stránek bank do znakového jazyka. Nebo počítač, který by byl klientům na pobočce k dispozici i s připojením k internetovému bankovnictví a s poradcem po boku. Klienti se sluchovým handicapem postrádají možnost, jak rychle -mimo telefonní hovor – nahlásit ztrátu karty nebo zjistit zapomenuté heslo. Zkrátka ocení, když banky kromě dalších úprav poboček budou stále rozšiřovat možnosti komunikace na dálku prostřednictvím moderních technologií.
Proč se angažujeme?
Posláním Konta Bariéry je sbírání prostředků do veřejné sbírky na podporu handicapovaných, na 40 000 dárců každý měsíc posílá příspěvek. Důvěra dárců nás zavazuje k tomu, abychom byli iniciátorem nejrůznějších průzkumů. Závěry z nich přispívají k tomu, že se každodenní činnosti, jako je třeba návštěva banky, stávají pro lidi s handicapem stejně samozřejmými jako pro lidi zdravé.
Banka
bez bariér 2015
1. Československá obchodní banka, a. s.
2. UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a. s.
3. GE Money Bank, a. s.
Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry
Mladá fronta Dnes
Přidejte odpověď