Vozíčkáři obtížně parkují u čerpacích stanic  

ilustrační foto: Flickr.com

ČT 1


Problémy s parkováním mají lidé na vozíku na některých čerpacích stanicích, někde jsou vyhrazená stání menší než ta pro běžné automobily, jinde je dokonce handicapovaní hledají marně. Zástupci provozovatelů tvrdí, že na tato stání při výstavbě nových čerpacích stanic myslí a dodržení vyhlášky pak posuzuje i Stavební úřad. Zkušenost lidí s postižením ale bývá často jiná.

Martina Lenzová, matka
——————–
Teď už se nevejdu vozíkem mezi auty.

redaktor
——————–
Martina Lenzová chce svému synovi Jakubovi přivést vozík, aby mohl vystoupit z auta, ven se ale dostane až ve chvíli, kdy alespoň jeden z vozů odjede.

Jakub Lenz, handicapovaný řidič
——————–
Potřebuju úplně otevřít dveře, vyndat nohy a přesunout do vozíku, tady bohužel ale nešli otevřít dveře úplně.

Martina Lenzová, matka
——————–
Je to taková jakoby bezmoc, že mu člověk nepomůže. Pak musíme jet jakoby jinam, najít to místo, kde je vhodný místo a pak jít prostě třeba pěšky prostě další kus.

redaktor
——————–
Nedaleko odtud se nachází další dvě čerpací stanice, místa pro vozíčkáře tam ale nejsou. Třetí pokus už je úspěšný.

Jakub Lenz, handicapovaný řidič
——————–
Tady to půjde určitě. Tady už není vedle parkovací místo.

Helena Kočová, odborná konzultantka, Národní rada osob se zdravotním postižením
——————–
Bohužel se v České republice nedodržuje stále ta platná legislativa, dodržení přesně parametrů těch vozíčkářských míst.

redaktor
——————–
To se podle Heleny Kočové děje po celé republice. Vozíčkáři často nemají energii problém řešit. Například na této čerpací stanici jsou běžná parkovací místa o 30–50 cm širší, než to určené pro invalidy.

Lada Gadas, mluvčí sítě čerpacích stanic Orlen
——————–
Při stavebních úpravách nebo výstavbě nových čerpacích stanic, parkovací místa pro invalidy samozřejmě zohledňujeme v projektové dokumentaci a tu překládáme příslušnému stavebnímu úřadu.

Jana Voštinárová, ředitelka korporátní komunikace Shell pro ČR a SR
——————–
Při výstavbě nových čerpacích stanic se vždy radíme podle platné legislativy, v čase kolaudaci je čerpací stanice, pokud by čerpací stanice nebyla postavena v souladu s vyhláškou, tak by nemohla být ani zkolaudovaná.

redaktor
——————–
Podle Národní rady osob se zdravotním postižením by nyní na 2–20 stání mělo automaticky připadat jedno vyhrazené.

Česká televize.

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.